niedziela, 25 października 2009

Symarctic ExtGPS - Jak udostępnić GPS przez bluetooth

Niedawno szperając w internecie znalazłem ciekawy program, program który zainstalowany w np w Noki N95 udostępnia lokalizację GPS przez bluetooth do laptopa (na którym przecież można zainstalować nawigację Auto Mapa czy np Google Earth) lub innych urządzeń typu PDA nie posiadających własnego odbiornika GPS.



Program zainteresuje na pewno wielu użytkowników którzy nie chcą lub nie mają potrzeby posiadania osobnej anteny GPS. W podobny sposobów z nawigacji korzystają kierowcy TIRów jedno oni ze względu na zawodowe wykorzystanie nie bawią się w korzystanie z GPS wbudowanego w telefon. Oo teraz podróż z laptopem (nawigacją) na siedzeniu pasażera nie będzie wymagał zakupu anteny GPS.
Prostota aplikacji jest jej dużym plusem. Włączamy bluetooth w naszym telefonie, uruchamiamy aplikację, akceptujemy korzystanie aplikacji z modułu bluetooth i GPS w naszym telefonie i przenosimy ją w tło i to wszystko co musimy zrobić. Oczywiście należy jeszcze wybrać w odbiorniku nasz telefon jako dostawcę sygnału GPS.
W moim przypadku skorzystałem z darmowego Google Earth który po złapaniu FIXa przez GPS wbudowanego w moją nokię automatycznie ustawił moją bieżącą lokalizację na mapie. Przy dłuższym korzystaniu z Symarctic ExtGPS zalecam podłączenie telefonu do zasilania, gdyż jak wiadomo GPS + Bluetooth szybko radzą sobie nawet z w pełni naładowaną baterią.

Strona z której można pobrać darmową aplikację:
Symarctic ExtGPS Download

2 komentarze:

Unknown pisze...

wielkie dzieki za programik, mam prosbe, moglbys opisac jak zrobic zeby automapa widziala gps telefonu.
wszystko chodzi super, ale automapa nie moze wykryc gps.
z gory dziekuje

Anonimowy pisze...

mam ten sam problem, wie ktos jak podlaczyc gps przez blootha aby laptop korzystał z gps