poniedziałek, 8 lutego 2010

Nokia OVI maps

Nokia OVI maps to kolejna aplikacja której nowa wersja utwierdziła mnie w przekonaniu ze Nokia doba o użytkowników swoich telefonów. Nowe mapy Nokii obejmują cały świat, są darmowe oraz działają jak nawigacja. Poza tym ich instalacja sprowadza się do podłączenia telefonu z komputerem, pobrania dwóch aplikacji i kilku kliknięć myszką.


W posiadanej prze zemnie Nokii N95 (która za niedługo będzie obchodzić swoje drugie urodziny) standardowe mapy Nokia Map były uruchomione może kilka razy na początku użytkowania, w celu wypróbowania nawigacji GPS w telefonie. Po instalacji Garmina którego do tej pory uważałem ze najlepsza nawigację na nasze nokie, mapy noki nie były uruchamiane i można powiedzieć piękna ikonka z mapą została zapomniana i skojarzona z czymś nieprzydatnym. Do pewnego pięknego styczniowego popołudnia kiedy to znajomy pokazał mi swój nowy telefon, między innymi nowe mapy OVI które ciekawie prezentowały się na dużym dotykowym wyświetlaczu N97. Po powrocie do domu zainteresowałem się tym i zainstalowałem nową aplikację i nowe mapy. Nic nie zapowiadało że Garmin znajdzie, aż tak poważnego konkurenta w segmencie nawigacji GPS w telefonach Nokia.
Instalacja jak już wspominałem wymaga pobrania programów do aktualizacji naszych noki i odrobinki cierpliwości i potrzebuje jeszcze trochę czasu w zależności od naszego łącza, gdyż musimy pobrać całą aplikację jak i mapy z internetu przez aplikacje: Nokia Maps Updater oraz Nokia Map Loader. Bardo podobała mi się możliwość wybrania mapy jakich krajów chcemy pobrać oraz możemy też wybrać głos który będzie nas nawigował.
Prosta obsługa, chodź nie powiem trzeba się do niej przyzwyczaić jeśli dotychczas korzystaliśmy z normalnych nawigacji, nasz telefon bez dotykowego wyświetlacza nam nie ułatwia zadania, ale myślę ze po kilku chwilach zabawy nową aplikacją nie bezie problemu z jej obsługą. Poza tym aplikacja jest w pełni spolszczona.
Mapy są szczegółowe do tego stopnia że zaznaczone na nich są drogi prywatne, drogi na parkinach większych sklepów oraz zauważyłem że na mapie znajduję się droga która już kilkanaście lat jest zastawiona bramą. To mały minus ale biorąc pod uwagę zaznaczoną drogę jednokierunkową na moim osiedlu można wybaczyć małe niedopatrzenia i to że aplikację dostajemy zupełnie za darmo.



NokiaMaploaderSetup_ENU.exe
Setup_Nokia_Maps_Updater_1.0.12.exe

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Licencja niestety trwa tylko 7 dni a tego już nie napisałes, WIECEJ RZETELNOSCI DROGI KOLEGO. Na n97 i pare innych modeli aplikacja jest całkowicie za darmo, na nasze N95 niestety trzeba wykupic licencje.