niedziela, 22 czerwca 2008

Instalacja niepodpisanych aplikcji

Pierwszym problemem jaki napotkałem na początkach obcowania z nowym telefonem było podpisywanie aplikacji, lecz przeglądając fora internetowe możne znaleźć sposób na instalacje nie podpisanych aplikacji znalezionych w sieci. Poniżej przedstawiam rozwiązanie problemu z nie podpisanymi aplikacjami.



Oto lista aplikacji które będą nam potrzebne:
1. s60_3_1_app_trk_2_7.sisx lub s60_3_0_app_trk_2_7.sisx w zależności od naszego telefonu
2. SecMan.exe
3. RootSiGN.exe
4. jakaś aplikacja niepodpisana, np: RotateMe na próbę

1. Instalacja aplikacji AppTRK na naszym telefonie:
plik s60_3_1_app_trk_2_7.sisx instalujemy dla modeli Nokii: 6124, N82, E51, N95, N95 8GB, N81, N81 8GB, 6121, 6120, 5700, 6110, E90, N76, 6290
plik s60_3_0_app_trk_2_7.sisx dla: N77, E61i, E65, N93, N93i, E62 ,N91 8GB, E50, 5500, N73, N80, N71, N92, E70, E60, E61, 3250

2. Po zainstalowaniu aplikacji podłączamy telefon do komputera, wchodzimy do folderu Aplikacje w naszym telefonie, włączamy aplikację TRK. Program zapyta nas czy włączyć Bluetooth, klikamy że nie, wchodzimy w OPCJE->Settings->Connection->Ustawiamy USB
Jeśli ustawiliśmy wszystko dobrze powinno nam się na ekranie telefonu pojawić:

Welcome to TRK for Symbian OS
Status: Connected
PDD: NONE
LDD: EUSBC
CSY: ECACM
Port Number: 1
Baud rate: 115200

Zostawiamy aplikację włączoną i przechodzimy do następnego punktu.

3. Instalacja SecMan w naszym telefonie
Na początek ważne info. Aby SecMan poprawnie zainstalował się w naszym telefonie, musimy mieć na komputerze zainstalowane ostatnie PC Suite. Jeśli to mamy za sobą, włączamy aplikację SecMan.Exe i postępujemy zgodnie z instrukcjami aplikacji (2 x next).

4.INSTALL ROOT CERTIFICATE
Jeśli wszystko wyżej zrobiliśmy poprawnie, w folderze Aplikacje powinna nam się pojawić aplikacja SecMan, uruchamiamy ją, wybieramy opcje, klikamy w Install Root Certificate, później w Turn Plat. Seciurity OFF. Od teraz mamy możliwość instalowania niepodpisanych aplikacji , jednak tylko tych które crackowało BinPDA. Nie jest to dla nas problemem bo mamy od tego plik RootSiGN.exe

5.RootSiGN
Uruchamiamy na komputerze plik RootSiGN.exe (w Windows Vista uruchamiamy jako administrator) Klikamy w przycisk z dwoma kropkami obok pola tekstowego, wybieramy plik, program w klika sekund powinien nam utworzyć nowy plik do którego nazwy zostanie doklejony tekst RootSiGNED, kopiujemy plik do telefonu i instalujemy. Wszystko powinno być OK. Aby przywrócić telefon do poprzedniej konfiguracji odpalamy aplikacje SecMan w telefonie wybieramy opcje i Turn Plat Seciurity ON.

Pobierz: Paczka programów
Pobierz: RotateMe 2.0

14 komentarzy:

Yeah pisze...

niestety, robie tak jak piszesz, pojawia sie komunikat "nie mozna zainstalować niepodpisanych aplikacji" :( moje gg 2817020 bede wdzieczny za pomoc

Anonimowy pisze...

ja to samo i tak samo mam jak cos na gg zapraszam 2623626

Anonimowy pisze...

Niestety u mnie przy próbie instalacji TRK pisze że składnik jest już wbudowany i nie mogę zainstalować

Anonimowy pisze...

Ja również mam to samo: "aplikacja jest już zainstalowana" jak ktoś wie co z tym zrobić proszę o pomoc.

Anonimowy pisze...

Mnie dziala all

Anonimowy pisze...

Ci co wgrali nowego softa to te programy nie będą działały sorki ja mam to samo poprostu cza czekać na inny nowszy program działający na nowym sofcie:)

Anonimowy pisze...

ściągając paczkę programów pokazuje mi wirusa, czy aby na pewno jest wszystko ok?

max pisze...

A mi wszystko śmiga idealnie. Wielkie dzięki:)

Anonimowy pisze...

ten kto nie wgrał nowego softa to będą mu działać te wszystkie programy a jak ktoś ma softa (V30.0.015)to napewno mu nie będzie działał powidzenia .

Anonimowy pisze...

sorki powodzenia :)

Anonimowy pisze...

mi wyskakuje: certyfikate failed signing filed jak chce przez rootsign zrobic gg 3773205

Anonimowy pisze...

http://www.java4siemens.pl/viewtopic.php?f=52&t=15104

Unknown pisze...

ej nie umiem tego zrobić....błagam pomóżcie.8180111

Anonimowy pisze...

Wszystko mi działa. thx